Wednesday 15 May 2013

Ourjouwan Rouge 2011



I will be forever grateful to Najib Moutran.

First, because he was, for a long time, my tasting companion; and when I returned to Lebanon in July 2011, he generously made me discover the Lebanese vineyards.
Second, because he created a wine that expresses the national terroir in a perfect manner. It is light, fresh, crispy, right what it should be: a red wine that you will enjoy chilled on a hot summer day. 
Third, because he named his wine Ourjouwan (purple in Arabic), which is the beautiful and precious dyeing colour that made the fortune of the Phoenicians along with wine, reminding us how wine is precious and inseparable from our history.

I will be forever grateful to Najib Moutran, because he is my Friend.

* Le Vin de la semaine: Ourjouwan Rouge 2011

Je serai à jamais reconnaissant à Najib Moutran.

Tout d’abord parce que ce fut longtemps mon compagnon de dégustation et que lorsque je suis rentré au Liban en juillet 2011, c’est lui qui m’a très généreusement emmené à travers le vignoble libanais.
Ensuite parce qu’il a conçu un vin qui exprime à merveille le terroir du pays: légèreté, fraicheur, croquant, justesse... Un rouge très agréable à boire rafraîchi par ces premières journées de chaleur.
Enfin parce qu’il a donné à son vin le nom d’Ourjouwan (pourpre en arabe), cette belle teinture précieuse qui a fait la fortune des Phéniciens autour de la Méditerranée tout autant que le vin, comme pour nous rappeler combien le vin est précieux et indissociable de notre histoire.


Je serai à jamais reconnaissant à Najib Moutran, parce que c’est mon Ami.

Cheers! ~ Salim.


No comments:

Post a Comment